Oferta mieszkania – jak przygotować?

Oferta mieszkania – jak przygotować?

Odpowiednia oferta mieszkania może znacznie ułatwić znalezienie nabywcy bądź najemcy. Może także pomóc w uzyskaniu korzystniejszej ceny.

Przygotowanie mieszkania

Zanim przystąpimy do robienia zdjęć, które będą wykorzystane w ofercie, musimy odpowiednio przygotować lokal. Podstawą jest idealny porządek. Nie ma mowy o pozostawieniu ubrań rozwieszonych na suszarce czy brudnych naczyń w zlewie. Niestety w serwisach ogłoszeniowych do tej pory spotyka się zdjęcia, na których można podziwiać takie wątpliwe ozdoby. Należy też zwrócić uwagę na różne drobne usterki, takie jak obluzowana klamka czy łuszcząca się farba, i je naprawić. Coś, na co właściciel nie zwraca uwagi, bo zdążył się do tego przyzwyczaić, może skutecznie zniechęcać oglądających.

Bardzo ważne jest też odpersonalizowanie. Na czas zarówno sesji zdjęciowej, jak i osobistych oględzin przez osoby zainteresowane, rzeczy osobiste właścicieli powinny być w miarę możliwości ukryte. Aby nabywca bądź najemca dostrzegł pełny potencjał mieszkania, powinien je zobaczyć w takiej formie, w jakiej sam miałby z niego korzystać. Zdjęcia, pamiątki osobiste czy przedmioty związane z hobby właścicieli nie powinny mu w tym przeszkadzać.

Odpowiednie zdjęcia

Następnym etapem są zdjęcia mieszkania. W portalach z ogłoszeniami nieruchomości można nieraz znaleźć sporo ofert mieszkań w podobnej cenie i o podobnych parametrach. Oglądanie wszystkich tych lokali osobiście byłoby dla potencjalnego nabywcy lub najemcy kłopotliwe i czasochłonne. W związku z tym właśnie zdjęcia są wstępnym kryterium selekcji, a ogłoszenia ich pozbawione są często w ogóle pomijane przez osoby szukające ofert.

Jest więc bardzo istotne, by fotografie były wykonane profesjonalnie i przedstawiały mieszkanie w jak najatrakcyjniejszy sposób. Niedopuszczalne są zdjęcia ciemne, niewyraźne, źle wykadrowane czy, jak wspomniano, pokazujące prywatny bałagan właścicieli. Zdjęcia powinno się robić w świetle dziennym. Należy też się skupić na pokazaniu całej przestrzeni pomieszczenia, a nie na detalach jego wyposażenia. Unikajmy zdjęć z góry bądź z dołu – najlepiej ustawić aparat na wysokości wzroku. Niepolecane są też obiektywy typu rybie oko, w których mieszkanie wygląda jak oglądane przez wizjer w drzwiach. Zniekształcony obraz z krzywymi ścianami uniemożliwia ocenę prawdziwego wyglądu mieszkania.

Należy też w miarę możliwości sfotografować wszystkie pomieszczenia – brak zdjęcia któregokolwiek sugeruje, że właściciel ma coś do ukrycia. Jeśli otoczenie budynku jest szczególnie atrakcyjne, nic nie stoi na przeszkodzie, by w ogłoszeniu zamieścić także zdjęcie widoku z okna lub balkonu – jednak nie powinno ono być ustawione jako główne.

Bardzo ważny jest wybór odpowiedniego zdjęcia głównego. Musi ono przedstawiać najbardziej atrakcyjną część mieszkania, tak, by zachęcało do kliknięcia i zapoznania się z całą resztą oferty. Niestety zdarza się, że zdjęcia toalet czy szafek kuchennych są automatycznie ustawiane jako główne, a ogłoszeniodawcy tego nie zmieniają – być może przez nieuwagę. Najlepiej wybrać zdjęcie salonu lub sypialni, raczej nie kuchni, chyba że jest nowo urządzona i wyjątkowo ładna.

Przygotowanie ogłoszenia

Gdy dodajemy ogłoszenie w serwisie, zwykle mamy do wypełnienia konkretne rubryki dotyczące kluczowych informacji – metrażu, lokalizacji, liczby pokoi, wieku budynku, standardu itp. Przeważnie jest też możliwość umieszczenia bardziej rozbudowanego opisu. W tym właśnie miejscu możemy zareklamować lokal tak, by podkreślić jego mocne strony i skupić uwagę poszukujących. Zwróćmy uwagę na cechy, które się dobrze kojarzą i których najczęściej poszukują nabywcy – np. jasne, przestronne, dobrze oświetlone, w otoczeniu zieleni itp. Które z nich charakteryzują nasze mieszkanie? Ważne są też wszelkie udogodnienia, takie jak monitoring czy parking strzeżony.

Określmy też grupę docelową – zastanówmy się, dla kogo takie mieszkanie będzie atrakcyjne. Jeśli mamy do zaoferowania kawalerkę, będzie ona interesująca przede wszystkim dla studentów i singli. Możemy więc podkreślić, że ma dobre połączenia komunikacyjne z uczelnią bądź dzielnicą biurową, a w okolicy znajduje się dużo miejsc, gdzie młodzi ludzie mogą spędzać czas wolny. Mieszkania kilkupokojowe są z kolei poszukiwane najczęściej przez rodziny z dziećmi. W tym przypadku można zaznaczyć, że w pobliżu znajdują się przedszkola, szkoły i place zabaw.

Jeśli w serwisie ogłoszeniowym jest dużo ofert spełniających kryteria wyszukiwania, osoby je przeglądające zwykle ograniczają się do pierwszych 2-3 stron. Dlatego ważne jest wypozycjonowanie ogłoszenia. Serwisy z ofertami nieruchomości z reguły umożliwiają wyróżnienie oferty. Wiąże się to z wyższą opłatą, ale przekłada się na większą liczbę oglądających.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *